Ajuntament de Santa Maria de Palautordera

Escut Ajuntament de Santa Maria de Palautordera

Idiomes

  •          Mida de lletra  

Competició de ball esportiu 2014

Promoció de la salut


TATUATGES I PÍRCINGS:

 

Abans de fer-te un tatuatge o un pírcing:


Pensa-t’ho bé: el primer risc que has d’assumir és el de penedir-te’n.

Els tatuatges són dibuixos permanents i eliminar-los és car, dolorós i no sempre s’aconsegueix del tot.

En determinades malalties i problemes de salut es desaconsella fer-se un tatuatge o un pírcing. Consulta el teu metge.

Busca un centre que compti amb l’autorització sanitària del teu ajuntament.

El professional del centre et facilitarà un document amb informació sobre els riscos sanitaris i les contraindicacions més freqüents d’aquestes pràctiques.

El professional del centre et farà signar un full de «consentiment informat» abans de començar la pràctica.

 

Tatuatges i pírcings: quins riscos tenen?


Les tècniques del tatuatge i del pírcing requereixen trencar la barrera protectora de la pell. Això et pot exposar a alguns riscos i complicacions:

Contagi de malalties infeccioses per via sanguínia com l’hepatitis B i C, el tètanus i ns i tot la sida-VIH.

Infecció de la ferida del tatuatge o perforació.

Reacció al·lèrgica als pigments de les tintes, als materials del pírcing o a les agulles de tatuar.

Complicacions amb la cicatrització: aparició de cicatrius gruixudes i antiestètiques.

Hemorràgies.

 

Si ja has decidit fer-te un tatuatge o un pírcing

 

Evita tatuar-te la cara, les mans i les zones del cos on et puguin introduir una agulla o un catèter, com la part baixa de l’esquena.

Pensa’t bé on et poses el pírcing: hi ha zones del cos que tenen més risc d’infecció o hemorràgia que d’altres (llengua, genitals o cartílag de l’orella).

En una primera perforació es recomana que el pírcing sigui de titani pur o d’or de 14 quirats: evitaràs problemes d’al·lèrgia als metalls.

No permetis que et posin un pírcing amb una pistola perforadora. El seu ús només està autoritzat per al lòbul de l’orella.

Els tatuatges i els pírcings són ferides obertes que han de cicatritzar: cal que segueixis exactament les instruccions que et doni el professional.

Si notes que alguna cosa no va bé durant la cicatrització, no dubtis a consultar el teu metge.

 

Per a més informació sobre tatuatges i pírcings, clica.


CONSELLS SALUDABLES:


Decàleg d'hàbits saludables


Consells de seguretat alimentària per la gent gran


Receptes de tador


Campanya: Els segons compten


Colesterol Que cal saber-ne?


Activitat física i alimentació


L'activitat fisica i l'edat


Piramide de l'alimentació saludable


Gent gran segura i saludable


Deu consells per quan no es pot comprar tot ecològic


1- Si tota la família no pot menjar ecològic és millor oferir els aliments bio als més petits, ja els nenes proporcionalment, mengen molt més que un adult, ja que estan en creixement. Exemple: un nadó de tres mesos duplica el pes, i al cap de l’any ja el supera amb escreix.

 

2- Compreu bio els aliments que consumiu més al llarg del dia. Per exemple: si preneu 400 ml de llet, 500 g fruita, 300 g verdura, 400 g arròs i, en canvi, 20 g de cafè o 30 g sucre, compreu el primer… Així reduireu el consum de pesticides, aditius... Val més comprar bio els aliments bàsics que no pas els més superflus, que es mengen en quantitats petites o de manera esporàdica. Per exemple: sucre, cafè, te, cacau, mel, mantegues…

 

3- Pel que fa a les verdures i hortalisses, si heu d’escollir, és millor que siguin bio les verdures de fulla, tot tipus de cols, ja que no es poden pelar, que no pas d’altres com la patata, la bleda-rave, la pastanaga, la carabassa, etc., que normalment mengem sense la pell, que precisament és on resideixen les restes de pesticides, insecticides… De totes maneres, les ecològiques tenen més gust.

 

4- En el cas de les fruites és millor que siguin bio les que mengem amb pell que no pas les que pelem, com el plàtan, l’alvocat, la castanya… De totes maneres, cal dir que les bio són més gustoses i aromàtiques, ja que les han recollit en el moment òptim de maduració. Això és important no només per al paladar dels adults sinó per ensenyar als més petits a menjar fruita, ja que les fruites verdes, àcides, sense aroma o gust no agraden a gairebé ningú.

 

5- Encara que sembli mentida, hi ha peix ecològic, però és tan estrany trobar-ne que us aconsellem que en compreu de salvatge o d’extracció, en comptes del de piscifactoria, que menja pinso i rep vacunes… Fixeu-vos en les etiquetes de les peixateries.

 

6- Quant als cosmètics ecològics, cal aclarir que no hi ha una normativa reguladora igual per a tots, per la qual cosa la qualitat pot variar molt d’una marca a una altra. Recomanem fer servir abans una crema corporal o un maquillatge ecològic, que no pas un xampú o un suavitzant ecològic, ja que estarà més temps en contacte amb el cos i, per tant, n’absorbirem més els components que no pas els d’un sabó, que amb prou feines està en contacte amb la pell. La pasta de dents és diferent, ja que, encara que no s’està gaire temps a la boca, l’absorció de la paret de la boca és superior al de la pell; per això es donen molts medicaments sublinguals.

 

7- Cada vegada més podeu trobar productes eco a mé establiments  De totes maneres, de vegades, també podeu trobar ofertes interessants a les herbodietètiques amb ofertes 2×1, o emportant-vos caixes senceres… També podeu comprar per Internet o al mercat del proveïdor directament; així us estalviareu intermediaris. Podeu trobar molts agricultors que us ofereixin cistelles ecològiques de verdures fetes a mida.

 

8- No us sentiu culpables si no podeu comprar-ho tot eco, ja que encara que sigui poc, encara que sigui un producte i prou, ja és un benefici per al cos.

 

9- Si tot i això no podeu comprar res ecològic, us donem uns consells perquè us quedeu més tranquils: és recomanable pelar les fruites o rentar-les molt bé amb un fregall de coco, igual que les verdures. Compreu carn de corral o de ramaders de confiança; el peix que sigui petit i salvatge; si preneu llet, compreu-la fresca; renteu molt bé els cereals com l’arròs, els llegums, etc., abans de cuinar-los i elimineu l’aigua usada. Consumiu productes de la zona i de temporada evitant al màxim conserves de tota mena i plats precuinats. Com menys additius tingui un aliment i menys manipulat estigui, millor. Opteu per les opcions casolanes fetes a casa.

 

10- Cultiveu fruites i verdures ecològiques. No cal que sigueu pagesos ni que tingueu un tros de terreny. Podeu fer-ho a casa en un balcó o terrat. Hi ha molts tipus de testos que es poden adaptar a les vostres necessitats i, si no teniu gaire espai, podeu recórrer a les varietats mini.   

 




Escut Ajuntament de Santa Maria de Palautordera
AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DE PALAUTORDERA
Plaça de la Vila, 1 - 08460
T: 93 847 96 20  F: 93 847 96 29
Horari: dilluns a divendres, de 9 a 14 h. i dimecres tarda, de 17 a 19.30 h.
Horari d'estiu (1/7 a 15/9): dilluns a divendres de 9 a 14 h
ajuntament@smpalautordera.cat

Comparteix:

  • Twitter
  • Facebook

Segueix-nos a:

  • Facebook
  • RSS

Amb la col·laboració de:

Logo Diputació Barcelona