Oficina local d'habitatge

Serveis d'informació, assessorament i tramitació sobre habitatge.

En data 6 d'abril de 2016, es va signar un conveni amb els ajuntaments de Sant Celoni, Llinars del Vallès i Arbúcies per al manteniment de l'Oficina d'Habitatge del Baix Montseny. 

El conveni té per objecte esdevenir un instrument de suport als municipis del Baix Montseny per a millorar l’eficiència en la prestació del servei d’habitatge a nivell supramunicipal d’acord amb els principis d’interdependència, col·laboració i cooperació administrativa.

És objecte d’aquest conveni oferir als ciutadans/es els següents serveis d'informació, assessorament i tramitació sobre habitatge:

  • Xarxa de mediació pel lloguer. Borsa d’Habitatge.
  • Tramitació d’ajuts, prestacions i subvencions:
    • Prestacions per al pagament del lloguer
    • Renda bàsica d’emancipació
    • Prestacions econòmiques d’urgència especial
    • Ajudes a la rehabilitació d’edificis i habitatges
  • Tramitació de cèdules d’habitabilitat.
    • Segona ocupació
  • Servei Ofideute:
  •     Mediació de lloguers en situació de grans tenidors.
    • Intermediació en l’àmbit hipotecari
    • Mediació en consum:  
      • Clàusules contractuals abusives
      • Mediació prèvia a l’inici del procediment d’execució hipotecari
      • Denúncies per incompliment de la normativa
  •     Mediació de lloguers en situació de grans tenidors

 

L'Oficina Local d'Habitatge de Santa Maria de Palautordera ofereix als ciutadans:

  • Ajuts per a la millora de l'accessibilitat en edificis d'habitatges. Informació: Àrea de Política Urbanística i Habitatge.
  • Ajuts per a la reforma orientada a l'eficiència energètica en habitatges. Informació: Àrea de Política Urbanística i Habitatge.
  • Garantia de cobrament de lloguer de l'habitatge en lloguer social a través de la borsa municipal d'habitatge. Informació: Àrea de Política Urbanística i Habitatge.
  • Ajuts al pagament de l'IBI d'habitatges gestionats per la borsa municipal d'habitatge. Informació: Àrea de Política Urbanística i Habitatge.
  • Ajuts per a l'adequació d'habitatges gestionats per la borsa municipal d'habitatge. Informació: Àrea de Política Urbanística i Habitatge.
  • Gestió i intermediació per accedir a la borsa de mediació per a lloguer social. Informació: Oficina Habitatge Baix Montseny.
  • Tramitació i inspecció de cèdula d'habitabilitat. Informació: Oficina Habitatge Baix Montseny.
  • Subvenció de la taxa de tramitació i impost ICIO pels permisos d'obra. Informació: Àrea de Política Urbanística i Habitatge.
  • Ajuts al pagament de lloguers. Informació: Oficina Habitatge Baix Montseny.
  • Servei d'intermediació en deutes de l'habitatge (SIDH). Informació: Oficina Habitatge Baix Montseny.
  • Bonificacions sobre l'IBI. Informació: oficina Diputació de Barcelona.
  • Ajuts per l'IBI per a persones amb escassos ingressos econòmics. Informació: Serveis Socials.
  • Ajuts al pagament de rebuts d'altres serveis. Informació: Serveis Socials.

Adreça:

Plaça de la Vila, 1, 2a planta

Darrera actualització: 26.02.2020 | 10:55