S'activa el Pla Alfa de nivell 3 a Palau

Dijous, 21 de juliol de 2022

Les restriccions es mantindran almenys fins al dilluns 25 de juliol.

Davant les altes temperatures i l’elevat risc d’incendi, el Departament d’Interior ha activat el nivell 3 del Pla Alfa a 357 municipis. Es tracta d'un procediment operatiu establert pel Cos d'Agents Rurals per definir les actuacions dels efectius de vigilància i prevenció d'incendis, davant les situacions de perill d’incendi forestal que es puguin produir. 

Comporten la prohibició de qualsevol activitat susceptible de provocar incendis forestals:

  • Encendre foc.
  • Realització d’activitats esportives a l'aire lliure.
  • Treballs forestals o activitats agrícoles.
  • Ús de barbacoes en les àrees de lleure existents.

També implica la possibilitat de restringir l’accés als principals massissos muntanyosos.

Mesures addicionals vigents:

  • Es suspenen les activitats d’educació en el lleure de tipus acampada, ruta i ruta esportiva i les activitats esportives que es desenvolupin en el medi natural, si no es poden traslladar a en algun nucli habitat o població.
  • Es restringeixen les activitats dels casals, colònies i estades esportives a l’entorn immediat de les edificacions on es dormi.
  • Es suspèn l’activitat agrícola amb ús de maquinària entre les 12 i les 18 hores. S’exceptua la recollida de fruita i productes hortícoles, la sega de l’alfals, llaurar els camps de rostolls i el conreu d’arròs.
  • Es suspenen les obres a la xarxa interurbana inclosa la sega de cunetes que no estiguin autoritzades expressament pel Servei Català de Trànsit.
  • Es restringeix l’ús d’eines (bufadors, serres radials, ...) a menys de 500 metres de la zona forestal i a menys de 50 de terrenys agrícoles. Si per motius de força major s’han d’utilitzar cal que sigui comunicat a agents rurals per establir mesures de seguretat.

Es limita la circulació motoritzada en el medi natural (s’exceptuen residents i activitats que per la seva naturalesa siguin inajornables). En el cas concret de Palau es prohibeix el pas a:

  • de Can Barceló cap a Sant Pere de Vilamajor
  • de Can Peu Alt cap als Bruguers
  • de Can Lari del Sot cap a l’estació
  • de l’estació cap a Sant Antoni de Vilamajor
  • de l’estació cap a Can Bosc
  • de l’estació cap els Bruguers (Serra de Can Pinell)
  • de Can Bosc cap a la granja Escola de Palau
  • de Matachana (antiga Aleo Solar) cap a Mosqueroles (Santa Magdalena)
  • de Matachana cap a Can Batalla (passant per darrera de l’abocador)
  • de Matachana cap al Virgili (per la Serra de les Valls)
     

 

Darrera actualització: 22.07.2022 | 17:35