L'Agència Catalana de Consum imposa prop de 6,5 milions d'euros en sancions el 2019

Dimarts, 10 de març de 2020 a les 00:00

L’ACC ha imposat 492 multes de les quals els imports més alts corresponen a les operadores de telefonia Vodafone, Telefónica i Orange, i a la companyia aèria Vueling.

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Consum (ACC) ha imposat 6.480.482 euros en sancions el 2019, un 150% més que l’any anterior. Així mateix, en l’exercici anterior, les actuacions d’inspecció i control de mercat de l'ACC han derivat en 492 expedients resolts amb sanció (un 24,24% més que el 2018).

Aquestes són algunes de les xifres principals que ha destacat el secretari d’Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, acompanyat de la directora de l’ACC, Beth Abad, en el marc de la presentació del Balanç d’Actuacions de l’Agència Catalana de Consum 2019, que ha tingut lloc avui i durant la qual han analitzat les accions que ha desenvolupat l’Agència en defensa de les persones consumidores durant l’any passat.

En aquest marc, el secretari d’Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, ha explicat que aquest divendres el Govern celebra els 15 anys de l’ACC, coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor i ha ressaltat que l’objectiu principal de l’Agència “ ha estat i és defensar els interessos i els drets legítims de les persones consumidores i alhora oferir assessorament, formació i ajuda, tant als consumidors com a les empreses”.En l’àmbit de l’activitat sancionadora, el secretari ha incidit que “l’objectiu no és sancionar, la finalitat de l’Agència és actuar per garantir el compliment de la normativa, evitar pràctiques que afecten les persones consumidores i corregir-les”. En aquest sentit, el secretari ha explicat que l’ACC ha impulsat un seguit de taules “per abordar la millora dels serveis d’atenció al client de les empreses de subministraments bàsics i de les companyies del sector de la telefonia i Internet, taules que es continuaran fent al llarg d’aquest 2020, i que en definitiva el que volen és impulsar la cooperació amb els agents econòmics per fomentar la millora dels serveis”. El secretari Joaquim Ferrer també ha volgut ressaltar la tasca legislativa de l’Agència, amb el Decret llei 2/2019 que va modificar el Codi de Consum de Catalunya amb l’objectiu de dotar d’un marc legal per perseguir i sancionar, els continguts que fan apologia dels trastorns alimentaris, com l’anorèxia i la bulímia a Internet. “I ara, l’Agència amb el suport del CAC i del Departament de Salut, està treballant en un decret llei que permeti fer front a la promoció dels jocs d’atzar a Internet i a la publicitat encoberta de jocs i joguines mitjançant les xarxes socials”, ha explicat el secretari.

Darrera actualització: 10.03.2020 | 08:35